Nastavenie strachov podľa Tima Ferrisa

Strachy nás sprevádzajú celý život, častokrát nám bránia posunúť sa dopredu. Tim Ferris, inšpirovaný Senecom, sa vo svojom podcaste zaoberá nastavením strachov podobne, ako si nastavujeme ciele. Seneca uvádzal cvičenie meditácie nad zlom - Premeditatio malorum, kde robil vizualizáciu najhoršieho scenára.Veľmi podobnú techniku použil a propagoval napríklad aj Dale Carnegie. Nie je teda nová, ale nezaškodí si ju pripomenúť.

Pretože: 



"Častejšie trpíme v našich predstavách ako v skutočnosti." - Seneca



Dokument “Nastavenie strachov” má tri strany.  Ľahko si ho napíšete vo Worde, alebo len tak - na papier. Celé cvičenie sa vykonáva písomne. Mať svoje strachy v hlave - na to nám netreba žiadna metóda, to máme aj tak 😃

Prvá strana

ČO AK … (sem si napíš svoj strach)

Tabuľka na 1.strane má 3 stĺpce.
Zadefinovanie
Napíš všetky najhoršie veci, ktoré sa môžu stať, ak podnikneš hore napísané (teda ČO AK …). Každá vec má samostatný riadok.
Prevencia
Čo môžeš urobiť, pre každý jeden bod, aby si predišiel jeho vzniku? Alebo prinajmenšom znížil pravdepodobnosť jeho vzniku?
Oprava
Ak by nastal najhorší možný scenár, čo môžeš urobiť pre to, aby si napravil škodu čo i len o malý kúsok? Alebo koho môžeš požiadať o pomoc? Počas tejto časti premýšľaj aj nad tým, či už toto niekto vyriešil a teda čo môžeš použiť z dostupných riešení.
Druhá strana 

Aké môžu byť prínosy uskutočnenia tohto kroku alebo čiastočného úspechu?
Tretia strana
Popíš si "Cenu nečinnosti" (emocionálna, fyzická, finančná, atď.). Ak tento krok alebo rozhodnutie neurobíš ako asi bude vyzerať tvoj život o 6 mesiacov, 1 rok, 3 roky, … V popise buď veľmi detailný.


"Jednoduché rozhodnutia, ťažký život, ťažké rozhodnutia, jednoduchý život.” - Jerzy Gregorek




Podcast, podľa ktorého bol spracovaný tento návod, si môžete vypočuť na 
https://www.ted.com/talks/tim_ferriss_why_you_should_define_your_fears_instead_of_your_goals